Maria Tarasova Maria Tarasova press@jimdo.com

Download PDF or DOCX

Hej Sverige! Hemsideskaparen Jimdo expanderar till Sverige

Hamburg/Stockholm - 17 augusti, 2016. Jimdo, Europas ledande företag för gör-det-själv-hemsidor, meddelade idag att de lanserat en version av sin globala produkt och supporttjänst som är fullständigt anpassad till den svenska marknaden. Jimdos mål är att förenkla skapandet av hemsidor så att kunder snabbt och enkelt kan finna framgång på nätet. Med Jimdo kan vem som helst bygga en snygg, mobilanpassad hemsida. Inga specifika förkunskaper eller kännedom om kodning behövs. Sedan företaget grundades 2007 har över 15 miljoner hemsidor byggts med hjälp av Jimdo.

“Våra tidiga svenska användare visade oss vilken entreprenörsanda som finns på den svenska marknaden,“ säger Matthias Henze, en av Jimdos grundare som själv studerade i Göteborg. “De inspirerade oss att göra Jimdo tillgänglig helt på svenska, från registrering hela vägen till vår svensktalande kundsupport. Nu kan alla svenskar uppleva enkelheten i att skapa sin egen hemsida med Jimdo.”

Jimdo-användare i Sverige inkluderar Florian Voss, världskänd operasångare och ägare av den hyllade röststudion VoiceBody&Soul (http://www.voicebodysoul.eu/) i Stockholm, Hassan Roshandel från Jönköping som deltog i Sveriges Mästerkock och numera driver sin egen hemsida (http://www.hemmakocken.com/), samt Jenny Brandt och Jens Grönberg, en talangfull designerduo från Zstad som säljer sina kreationer via Sammy Rose (http://www.sammyrose.se/).

“Den svenska marknaden passar naturligt för Jimdo”, säger Matthias Henze. “Sverige har en vibrant miljö av entreprenörer och kreativa personer som behöver ett roligt och enkelt sätt att få sina ideer online. Vi är ett företag som drivs av värderingar, och vi är stolta över att kunna hjälpa våra användare att skapa snygga hemsidor så att de kan bli framgångsrika inom vad det än är de vill syssla med. Om du är passionerad över något och vill visa det för världen så finns vi här för att hjälpa dig på vägen.”

För att skapa en gratis hemsida med Jimdo, besök www.jimdo.se.

Om Jimdo

Jimdo är det enklaste sättet att skapa en hemsida på datorn, i telefonen, eller med hjälp av surfplattan. Ingen kunskap om kodning behövs. Grundarna Matthias Henze, Fridtjof Detzner och Christian Springub startade Jimdo 2007 på en gammal bondgård i norra Tyskland. De hade ingen budget men delade samma vision: att skapa ett verktyg som gör det kul att bygga sin egen hemsida.

Nu har fler än 15 miljoner hemsidor runt om i världen byggts med Jimdos verktyg - nätbutiker, bloggar, portföljer, företagshemsidor, och mer. Jimdo finns på 10 olika språk och är även tillgänglig som iOS- och Android-appar. Jimdo har över 250 anställda som arbetar från företagets kontor i Hamburg, Tokyo och San Francisco. Alla delar de samma mål: att hjälpa användare att dela med sig av sina passioner och bygga något fantastiskt.

Media Kontakt

Maria Tarasova Maria Tarasova press@jimdo.com